fbpx
  • Home
  • |
  • Blog
  • |
  • Doe dit en trek hiermee alleen de juiste mensen aan

Doe dit en trek hiermee alleen de juiste mensen aan

januari 12, 2023

Doe dit en trek hiermee alleen de juiste mensen aan in je business

 



Luchtig, lichtig, misschien een tikje spiritueel is dit artikel, maar lees daar wel even doorheen, want deze wijsheid is gewoon ook prima voor de ‘nuchtere Nederlander’ te bevatten.

 
Het is zo simpel, dat je de kracht ervan niet realiseert.

In de afgelopen periode hebben we verschillende ondernemers gesproken die op diverse manieren op zoek zijn naar de juiste mensen om zich heen.
De één wilde verbinding met meer gelijkgestemde ondernemers in zijn directe omgeving. De ander vond het lastig om goed personeel aan te trekken. Nog een ander had een bepaald ideale klantprofiel voor ogen, maar kreeg een heel ander soort klant. En het kan ook nog dat je eigen peergroup versterkt mag worden.


Wie trek je naar je toe?

We willen ons graag omringen met mensen waar we ons goed bij voelen. Bij voorkeur mensen waar je blij van wordt, die je inspireren, waar je van kunt leren of die je het gevoel geven dat je er toe doet. Als het om medewerkers gaat wil je mensen aantrekken die je bedrijf voor langere termijn kunnen versterken, die een goeie match zijn met je medewerkers en je klanten.

We kunnen allerlei externe factoren aanwijzen als reden dat we dit nog niet hebben. Maar is dat werkelijk de reden? Of zijn er manieren die binnen onze invloedssfeer liggen; die we zelf kunnen doen om het resultaat te beïnvloeden?

Ja dat is mogelijk. Dit is onze ervaring, en we zien het steeds bevestigd worden om ons heen.

Het gaat er niet alleen om dat je jezelf omringt met de juiste mensen door bijvoorbeeld naar netwerkbijeenkomsten te gaan, of op andere manieren tussen de mensen te zijn.  


Oke, wat moet ik doen?

Je omringen met de juiste mensen is in praktische zin goed haalbaar, en ook goed om te doen. Maar daar blijft het niet bij. Als je je daar bij wijze van spreken plompverloren en doodongelukkig voelt, heeft het geen enkel positief effect.

Wat nóg belangrijker is, is dat je je ‘omringt’ met de juiste gedachten!
Je gedachtewereld bepaalt jouw interpretatie van wat je meemaakt en wat je ziet.
Wanneer je je gedachten  blij zijn, zullen gedachten aan mensen met een slecht humeur, gewoon niet in je opkomen. Mensen die niet genoeg waarde aan zichzelf toekennen en niet genieten van het leven, komen ook niet in je gedachten.

Maar dat is nog alleen maar je gedachtewereld!
 
En dan ga je de dag in, en je komt allerlei mensen tegen en beland je in gesprekken.

 

Reality check

Je kunt altijd herkennen wat je gedachten wereld is, want dat krijg je terug in de realiteit.
De gedachten die in je opkomen zijn een product van wat je eerder heb meegemaakt en gedacht over de situatie die ongeveer overeenkomt met je ervaring in het heden.

Om die mensen te ontmoeten en naar je toe te trekken die precies dat hebben wat jij wilt aantrekken, zul je je dus bewust moeten zijn van wat je denkt.

Welke energie voel je bij deze gedachten? Is dit in lijn met de mensen die je wilt aantrekken?

De kunst is om regelmatig bij jezelf te peilen of je gedachten nog in lijn zijn met wat je wilt aantrekken. Bewust zijn van de gedachten die je hebt en telkens bijstellen naar wat je wilt bereiken en wie je wilt aantrekken.

-Ben je overtuigd dat goed personeel vinden hetzelfde is als een speld in een hooiberg zoeken: Prima- dan is dat hoe het zal zijn!

-Zijn je dominerende gedachten dat die goed betalende niet zeurende klanten, die het meest baat hebben bij jouw product of dienst, jou over het hoofd zien: Dan doen ze dat keurig zoals je dat ‘vraagt’.


Zo simpel dat het al heel vaak gezegd is

Er zijn diverse uitdrukkingen in de Nederlandse en Engelse taal om dit te onderschrijven;

‘Waar je mee omgaat wordt je mee besmet’

‘Soort zoekt soort’

‘Fake it till you make it’

‘Like attracts like’

“You get what you think about most of the time”

“Dat resoneert…”

En wat dacht je van de quote van Jom Rohn: "Je bent het gemiddelde van de vijf mensen met wie je de meeste tijd doorbrengt." Wie wil je dat deze mensen zijn? En nog belangrijker: wie wil jij zijn?


Trek maar aan

Het is gemakkelijk om mensen naar je bedrijf of in je leven aan te trekken als je beseft dat gelijken aantrekken op elk niveau van ons leven hetzelfde werkt ; je moet alleen weten hoe je het kunt gebruiken.

De mensen die in je gedachten opkomen, zijn qua energie afgestemd op dezelfde frequentie. De volgende stap is dat ze in fysieke zin op je pad komen.

Wanneer je je gedachtewereld upgrade naar dat van de mensen die je wilt aantrekken; let dan eens op wat er gebeurt!


Hoe je dit nog sterker toepast

Wij zien dit keer op keer bevestigd omdat we in onze Mastermind-, Ondernemers Intervisie- en Board of Directorsgroepen niet alleen werken aan businessdoelen, maar het hele spectrum van ondernemen meenemen. Dat blijft niet bij 'oppervlakkige' strategieën en tactisch operationele zaken. Vaak zonder specifieke bewoording te gebruiken, gebeurt er heel veel in de gedachtewereld van de deelnemers, zodat zij de juiste mensen eerder weten aan te trekken en daardoor hun bedrijf met meer tempo ontwikkelen.

 Wil je ook je business versterken, een krachtige peergroup om je heen en de juiste mensen aantrekken?  

Meer inspiratie & tips voor jouw succes!

Groei is geen optie maar een feit als je DIT doet

Groei is geen optie maar een feit als je DIT doet

De 5 belangrijkste stappen bij het verkoopklaar maken van jouw bedrijf

De 5 belangrijkste stappen bij het verkoopklaar maken van jouw bedrijf

Ontdek jouw grootste growthblockers

Ontdek jouw grootste growthblockers

Business Coach: de Sleutel tot Succes of…?

Business Coach: de Sleutel tot Succes of…?

Marja Dettmer


Marja Dettmer is mede-oprichter van MKB Mastermind, een gerespecteerde organisatie die effectieve ontwikkelingsprogramma's biedt voor ambitieuze ondernemers. Met haar no-nonsense aanpak, persoonlijke betrokkenheid en scherpe strategische inzichten, heeft Marja al talloze ondernemers begeleid naar duurzaam succes.

Marja's jarenlange ervaring als ondernemer en mentor, gecombineerd met haar passie voor persoonlijke groei, maken haar tot een gerespecteerd expert op het gebied van ondernemerschap. Haar motto "Whatever it takes" weerspiegelt Marja's onophoudelijke drive om het optimale uit elk bedrijf en elke ondernemer naar boven te halen.

 

Marja combineert de mentaliteit van een topsporter met de strategische blik van een doorgewinterde ondernemer. Haar no-nonsense aanpak, gecombineerd met een warm en empathisch leiderschap, stelt ondernemers in staat om door te breken naar de volgende fase van groei. Als mede-oprichter van MKB Mastermind, is Marja uitgegroeid tot een gewaardeerd expert in de ondernemerswereld. Haar expertise, passie en toewijding maken haar tot de ideale mentor voor elke ambitieuze ondernemer die de volgende stap wil zetten. Blijf op de hoogte van Marja's inzichten en tips voor ondernemers door haar publicaties te volgen op de MKB Mastermind website. Zo dragen we graag bij aan de realisatie van jouw ondernemersdoelen.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>