Brrrrrr… Telefonische aquisitie! (ook wel: koud belllen, koude aquisitie, telefonsiche leadgeneratie of cold-calling) : Veel ondernemers zien er als een berg tegenop. Ook al weten ze nog zo goed dat het wel klanten op kan leveren. Het is eng om zomaar iemand te bellen, en dan het gevoel hebben dat je een inbreker bent die ongevraagd binnenvalt. Of ongevraagd je product komt ‘aansmeren’ aan het ‘ arme slachtoffer’ dat de telefoon opneemt. We associeren koude verkoop met die foute aggressieve telefoonverkopers van bijvoorbeeld energieabbonnementen. Door er zo over te denken help je jezelf bepaald niet. Dat is een gemiste kans!
Gelukkig is de redding nabij. Als je weet dat het nodig is voor je bedrijf, dan kan je maar beter de juiste overtuigingen aannemen, zodat het vóór je gaat werken in plaats van tegen je. Het is namelijk wél net wat je als ondernemer nodig hebt om jouw omzet te kunnen laten groeien.
Om je over de -wellicht hoge- drempel te helpen, zijn we in gesprek gegaan met Helene Henckens van Buro Henck. Buro Henck is gespecialiseerd in telefonische leadgeneratie/opvolging , Het team helpt met hun telefoonskills dageljiks vele ondernemers aan nieuwe klanten.
We geven je graag tips zodat je eenvoudig en gemotiveerd zelf kunt starten met telefonische aquisitie.
We praten erover in onderstaande video:
We wensen je heel veel plezier en succes toe met de lessen uit de video.
Maak van het 'koude bellen' een warmhartig gesprek!